De ce afacerea ta nu este profitabila si cum poti schimba acest lucru. Episodul 4

Azi revin cu nou episod din Seria Principalele cauze pentru care afacerea ta nu este profitabila (cat ai dori) si cum poti schimba acest lucru.

Daca nu reusesti sa ai profitabilitatea dorita, daca ai facut anumite schimbari dar inca nu esti multumit cum performeaza firma iti propun o lista de posibile cauze pentru care afacerea ta nu este profitabila (cat ai dori) si cum poti schimba acest lucru (intr-o mini serie de articole).

O poti considera ca o lista de idei de gandire atunci cand vrei sa identifici arii care nu functioneaza corespunzator in afacerea ta si sa te gandesti la actiuni concrete prin care sa imbunatatesti profitul.

Iti reamintesc ca in episoadele anterioare am vorbit despre: marketing; preturi si vanzari .

In acest episod voi continua  cu alte cauze din aria Profitabilitate.

Cateva cauze care pot trage in jos profitul:

  • Rezultatele firmei nu sunt predictibile si oscileaza. (Nu planifici si nu controlezi veniturile, costurile si profitul -nu ai un proces de planificare si control bugetar “Ce nu masori nu poti controla si imbunatati “ astfel nu reusesti sa atingi potentialul maxim de profitabilitate.
  • Setezi obiective de profitabilitate nerealiste. Este bine sa setam obiective indraznete dar si realiste.
  • Nu monitorizezi constant rezultatele (profitabilitatea firmei) prin rapoarte si dashboarduri  manageriale pentru a observa performanta firmei si a identifica prompt problemele in faza incipienta.  Doar asa le poti corecta prompt si la costuri mici in loc de situatia in care  problemele devin vizibile mai tarziu sub forma de “ incendii”.
  • Nu monitorizezi marjele de profitabilitate si nu poti identifica concret ariile care au influentat pozitiv sau negativ  profitul
  • Daca ai mai multe tipuri de produse/ linii de bussiness/ activezi in diferite zone geografice si nu monitorizezi profitabilitatea pe fiecarea dintre acestea risti sa mentii produse/ linii de bussiness neprofitabile
  • Modelul de business care l-ai ales nu este profitabil pentru tine, produsele si serviciile care le vinzi aduc marje comerciale mici si insuficiente pentru a suporta costurile totale ale firmei si a genera si profit final.

Solutii prin care poti creste profitabilitatea

  • Pentru maximizarea profitabilitatii firma trebuie sa planifice obiectivele din perspectiva financiara si apoi sa monitorizeze continuu atingerea acestor obiective. Instrumentul folosit in acest sens este Bugetul si controlul bugetar.
  • Bugetul trebuie sa fie realist si stabilit cu input din partea tuturor echipelor critice. Odata realizat bugetul de Profit monitorizati lunar profitul realizat vs profit bugetat si analizati cauza deviatiilor. Asa veti reusi sa identificati prompt adevaratele probleme si sa luati cele mai bune decizii de crestere a profitului
  • Firma trebuie sa aiba rapoarte de monitorizare si control a costurilor si a profitului cu ajutorul carora monitorizeaza constant evolutia rezultatelor in timp si vs buget.
  • Analizeaza per ansamblu modelul de business al afacerii (sursele de venit, canalele de vanzare, costurile opertionale si cele financiare) si vezi ce schimbari poti face pentru optimizare

Tu stii cat de profitabila e firma de la o luna la alta si care sunt factorii care au determinat un profit mai bun sau mai slab?

Pachetul de consultanta Start 1 te ajuta sa implementezi rapoarte manageriale de monitorizare si control a performantei firmei. Verifica AICI daca este potrivit pentru tine.

This entry was posted in Analiza Financiara (Controlling), Asistenta firme/antreprenori, Managementul Riscurilor/Audit and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s