De ce afacerea ta nu este profitabila (cat ai dori) si cum poti schimba acest lucru. Episodul 1

Fie ca esti profesionist financiar, manager sau antreprenor nu e asa ca de cele mai multe ori timpul tau zilnic se duce pe rezolvarea activitatilor de rutina sau a problemelor care apar? Multe si marunte ….urgente sau mai putin urgente.

Stiu, si eu cad adesea in capcana aceasta.

Aceste activitati practic ne consuma tot timpul si asa scapam din vedere faptul ca ar trebui  sa ne concentram pe obiectivele principale ale firmei si sa ne gandim strategic si sa planificam cum sa atingem aceste obiective.

A reusi sa avem o afacere profitabila si stabila in timp este indiscutabil unul din obiectivele principale ale oricarei firmei pe care nu trebuie sa-l neglijam.

O sa scriu aici doar un argument simplu, cu precizarea ca nu e singurul. Profitul firmei este ca si combustibilul pentru o masina daca firma nu reuseste sa genereze suficient profit mai devreme sau mai tarziu va avea probleme in continuarea activitatii.

Daca nu reusesti sa ai profitabilitatea dorita, daca ai facut anumite schimbari dar inca nu esti multumit cum performeaza firma iti propun o lista de posibile cauze pentru care afacerea ta nu este profitabila (cat ai dori) si cum poti schimba acest lucru. Voi trimite aceste informatii printr-o serie de emailuri, asa ca daca esti interest de scest subiect urmareste emailurile din perioada urmatoare. O poti considera ca o lista de idei atunci cand te vei gandi strategic ce actiuni poti avea in vedere pentru a maximiza profitul.

O sa incep cu o cauza din aria predecesoare vanzarii.

Pre – vanzare

Nu ai o strategie de marketing sau nu masori rezultatele campaniilor de marketing pentru a le imbunatati si continui sa faci campanii de marketing neprofitabile.

Ajut managerii si profesionistii financiari sa maximizeze profitul firmei si sa previna riscurile financiare. Daca esti interesat de educatie financiara pentru succesul afacerii aboneaza-te la newsletterul Finance-edu.ro (click aici).

Solutii:

Marketingul este important pentru orice firma , el ne ajuta sa atragem clienti, sa ne facem cunoscut brandul si produsele. Insa marketingul ca si alte activitati din firma trebuie planificat si realizat corespunzator.

Iar in acest caz, in functie de specificul firmei, de felul in care vinde si de clientii potentiali anumite strategii vor functiona mai bine decat altele. Din ce am invatat si eu nefiind o specialista, in marketing este important sa experimentezi.

Asadar foarte important este sa ai, macar in mare, o strategie de marketing si sa experimentezi diverse lucruri, sa masori rezultatele si sa calibrezi campanille de marketing pe ce vezi ca functioneaza in cazul tau mai bine.

Atunci cand setezi indicatorii critici pentru performanta si stabilitatea firmei (aka KPIs) e bine sa ai in vedere indicatori si din aria de Marketing care te ajute sa atragi si sa fidelizezi potentiali clienti .

O sa revin in mailurile urmatoare cu alte cauze care te pot impiedica sa atingi potentialul maxim de profitabilitate al firmei.

Care crezi ca sunt cauzele principale pentru care firma ta nu este suficient de profitabila?

This entry was posted in Analiza Financiara (Controlling), Asistenta firme/antreprenori, Managementul Financiar al Firmei, Managementul Riscurilor/Audit and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s