De ce afacerea ta nu este profitabila (cat ai dori) si cum poti schimba acest lucru. Episodul 2

Bine te-am regasit, Asa cum ti-am promis revin cu un nou episod despre cum poti creste profitul.

Fie ca esti profesionist financiar, manager sau antreprenor si nu reusesti sa ai profitabilitatea dorita, daca ai facut anumite schimbari dar inca nu esti multumit cum performeaza firma iti propun o lista de posibile cauze cauze pentru care afacerea ta nu este profitabila (cat ai dori) si cum poti schimba acest lucru.

O poti considera ca o lista de idei atunci cand te vei gandi strategic ce actiuni poti avea in vedere pentru a maximiza profitul.

In episodul 1 (Aici) am prezentat o cauza din aria predecesoare vanzarii si am pledat pentru o strategie de marketing.

In acest episod voi continua  cu cauze din aria Vanzari.

Preturi

  • Nu ai o strategie de preturi sau strategia de preturi este gresita. Spre exemplu setezi preturi prea mici in comparatie cu costurile si nu generezi suficient profit din vanzari.
  • Atunci cand setezi preturile nu ai in spate o analiza a costurilor firmei  si atunci nu poti sti exact daca vinzi in profit sau in pierdere.
  • Setezi preturi prea mici in comparatie cu costurile pentru ca piata si competitia vin cu preturi mici.
  • Politica de discounturi nu este corespunzator stabilita pentru a te asigura caci nu cobori prea mult pretul si risti sa ai campanii de promotii neprofitabile .

Solutii:

Cand vine vorba de setarea preturilor trebuie sa avem  o analiza a costurilor firmei si a preturilor la produse/ servicii similare pe piata.  Costurile totale ale firmei includ: costurile legate direct de vanzare, costurile indirecte (general administartive) dar si costurile de finantare sau taxele.

Trebuie sa te asiguri ca nu vinzi la un pret prea mic astfel incat vanzarile nu vor putea acoperi costurile variabile, costurile fixe si profitul pe care vrei sa-l obtii la final. 

Pe de alta parte nu poti sa pui un pret prea mare in raport cu preturile similare de pe piata.

Aici eu sunt de parere ca strategia cea mai buna este sa nu mergi pe preturi foarte mici ci pe preturi medii-premium si sa te gandesti la ce extra beneficii poti oferi, cum te poti diferentia fata de concurenta sau cat de bine poti rezolva anumite nevoi / probleme ale clientilor din nisa ta.

Discounturile sunt un instrument de marketing interesant si eficient dar politica de discounturi trebuie bine gandita si simulata din perspectiva financiara pentru a ne asigura ca nu oferim discounturi prea mari si riscam sa generam o scadere a profitului.

Cum te pot ajuta cu intrumente utile

Pe parcursul cursurilor pe care le-am livrat si in discutii cu diversi clienti am primit de multe ori intrebari legate de care sunt cele mai utile instrumente prin care sa controlam performantele financiare ale firmei. De aici au luat nastere Pachetele de Consultanta Finance-Edu care te pot ajuta sa controlezi si sa maximizezi rezultatele firmei.

Pachetul de consultanta Start 1 te ajuta sa implementezi rapoarte manageriale de monitorizare si control a performantei firmei. Verifica AICI daca este potrivit pentru tine.

Tu cum stabilesti preturile?

Advertisement
This entry was posted in Analiza Financiara (Controlling), Asistenta firme/antreprenori, Managementul Financiar al Firmei, Managementul Riscurilor/Audit and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s