Firmele nu trebuie sa lucreze mai mult ci sa fie mai profitabile. Creste-ti afacerea prin tehnici de Controling si Management Financiar

Ca sa ai o afacere competitiva nu e suficient doar sa vinzi, chiar daca iti cresti vanzarile.

Increase profit

In mediul economic actual pentru orice firma care doreste sa performeze bine si sa-si pastreze o pozitie buna pe piata nu este suficient doar sa munceasca mai mult (spre exemplu sa vanda mai mult).

De ce spun asta?

Competitia pe piata este puternica, criza a pus presiune si mai mare pe preturi, costuri, cash, atragere de fonduri, taxare. Competitorii pot veni oricand cu preturi mai mici si va pot strica planurile.

De aceea firma trebuie sa vanda dar in acelasi timp sa planifice si sa foloseasca cat mai eficient resursele pentru cresterea profitului si prevenirea riscurilor financiare.

In acest sens companiile trebuie sa cunoasca, spre exemplu:

  • Cum pot sa-si creasca profitabilitatea prin managementul costurilor
  • Cum pot sa-si creasca profitabilitatea prin analiza diferitelor scenarii de business. (analiza cost-volum–profitabilitate simuleaza cum se modifica profitul ca urmare a: scaderii/cresterii pretului, scaderii/ cresterii costurilor, variatia volumului de vanzari )
  • Cum pot sa-si creasca profitabilitatea prin identificarea si vanzarea celor mai profitabile produse/servicii catre cei mai buni clienti
  • Cum pot sa-si creasca profitabilitatea prin analiza segmentelor de business si identificarea segmentelor profitabile si cele neprofitabile
  • Care este costul produselor fabricate si cat pot scadea vanzarile  pana cand firma va intra pe pierdere (venituri = costuri = prag profitabilitate zero). Cat trebuie sa vanda pentru a realiza un anumit profit.
  • Ce resurse are nevoie firma pentru a atinge un anumit profit si daca este nevoie sa atraga fonduri suplimentare (Estimare Cash Flow)
  • Ce fel de foduri suplimentare va atrage (interne sau externe). Care este gradul maxim al indatorarii pe care poate sa-l sustina firma pentru a preveni riscul de supra indatorare
  • Care este necesarul de cash pe care firma trebuie sa-l genereze pentru a-si plati datoriile si a preveni riscul de incapacitate de plata (Managementul capitalului de lucru si managementul Cash Flow-ului)
  • Care sunt veniturile, costurile, profitul si cash flow-ul estimate in anumite scenarii de business ca apoi sa aleaga varianta cea mai potrivita (Procesul de bugetare)
  • Care este performanta realizata versus cea planificata pentru ca managerii sa poata lua deciziile necesare (Control bugetar)
  • Care sunt indicatorii financiari cheie pe care firma trebuie sa-i monitorizeze pentru a preveni diverse riscuri financiare (lichiditate, profitabilitate, indatorare)

Daca vrei sa primeste articole similare te poti abona la newsletterul Finance-edu.ro (click aici).

Acestea sunt doar cateva din intrebarile la care poate raspunda Controllerul sau Profesionistul Financiar dintr-o firma atunci cand exista implementat un sistem de Controlling care vizeaza planificarea si controlul atingerii obiectivelor.

Controllingul este in responsabilitatea managementului si fiecare manager poate indeplini diverse sarcini de controlling. Profesionistii financiari (Controlleri, Contabili, Manageri Financiari) au rolul de coordonare a activitatii de Controlling si ajuta managementul cu informatii financiare si non financiare in activitatile de planificare, control si luarea deciziilor pentru performanta si siguranta financiara a firmei.

Aceste informatii sunt prezentate, cel mai adesea, sub forma unor rapoarte  manageriale care pot cuprinde atat informatii financiare istorice dar si simulari si estimari pentru diferite scenarii viitoare.

Din aceasta perspetiva Controllingul poate fi privit ca GPS-ul afacerii. El ajuta managementul sa planifice drumul spre atingerea obiectivelor dar si sa monitorizeze continuu rezultatele reala ale firmei versus ce s-a planificat.

Ca si GPS-ul care ne poate atentiona ca am depasit viteza la fel si Controllingul ne atentioneaza diverse riscuri: depasirea limitei de cheltuieli, venituri sub asteptari, cash insuficient si se pot lua masuri corective. Similar cu GPS-ul care ne semnaleaza rute alternative mai scurte Controllingul poate identifica oportunitati pe care le putem folosi daca avem aceste informatii relevante.

Ce instrumente folositi in practica pentru a creste profitul si a preveni riscurile financiare?

Daca ti-a placut articolul te poti abona la newsletterul Finance-edu.ro pentru a primi si alte articole ((click aici).).

Advertisements
This entry was posted in Analiza Financiara (Controlling), Asistenta firme/antreprenori, Managementul Financiar al Firmei, Managementul Riscurilor/Audit and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s