Cum poti sa cresti considerabil succesul afacerii tale inainte sa o demarezi

Esti antreprenor sau doresti sa faci pasul spre antreprenoriat. Ai o idee de afaceri sau si mai probabil mai multe idei de afaceri si multa dorinta si nerabdare sa le demarezi.

Dar dupa ce treci de euforia de inceput apar o serie de temeri: incertitudine, nesiguranta si teama ca poate ideea ta de afaceri nu este una buna.

Te uiti in jur si vezi afaceri care au succes. De ce nu ai fi si tu printre ele. Dar in acelasi timp auzi statistici ingrijoratoare care spun ca doar un procent mic din afacerile start-up rezista.

Unul dintre motivele cand o afacere nu ajunge sa-si atinga potentialul este lipsa unei analize prealabile pentru a  valida  ideea de afaceri dar si planificarea implementarii ei cu succes.

Cum poti sa cresti considerabil sansele de succes ale afacerii tale?

Demararea unei afaceri este o decizie importanta si orice antreprenor trebuie sa faca o analiza prealabila a factorilor critici de succes ai afacerii.

Daca antreprenorii se bazeaza doar pe o idee de afacere buna, fie ea si inedita dar nu i-si fac temele inainte de a demara afacerea, isi asuma un risc considerabil.

  • Putem chiar vorbi de o idee de afaceri viabila dar care esueaza pentru ca nu a fost suficient planificata si au aparut riscuri care l-au luat pe antreprenor pe nepregatite.
  • Putem, de asemenea, sa vorbim despre o afacere care la faza de idee poate parea interesanta dar pusa pe hartie si analizata nu se dovedeste viabila din anumite motive (costuri prea mari, produse similare existente pe piata si o competitie prea mare care vor face dificile vanzarile sau vor pune presiune asupra pretului de vanzare si a profitabilitatii firmei)
  • Sau putem vorbi de o idee de afaceri viabila dar antreprenorul nu are suficienta expertiza si nici nu constientizeaza ca daca nu angajeaza un manager in aria respectiva ideea de afaceri viabila se va impotmoli la implementare

Vrei sa primesti articole similare cu tehnici si strategii pentru cresterea performatei afacerii? (click aici).

De aceea unul dintre cele mai importante aspecte pentru un antreprenor  sau manager al afacerii in momentul initierii afacerii, implementarii unui proiect major sau extinderea afacerii il reprezinta pregatirea unui Plan de Afaceri.

De ce avem nevoie de un Plan de Afaceri

Planul de Afaceri este instrumentul prin care putem valida o idee de afaceri si putem planifica implementarea ei cu succes. Fara un plan de afaceri, mai mult sau mai putin formalizat, compania nu va putea sa-si atinga adevaratul potential.

Planul de Afaceri reprezinta descrierea documentata a viitorului afacerii d-voastra, un document in care vom descrie ce anume planificam sa realizam si cum planificam sa facem acest lucru. Aceasta planificare trebuie sa fie realizata in baza unei cunoasteri aprofundate a mediului intern si extern al respectivei afaceri.

Planul de Afaceri face parte din planificarea strategica la nivelul firmei si se realizeaza de obicei pe un interval de 1-2 ani.

Lipsa unei analize complexe a mediului de afaceri (ex. competitorii si cota lor de piata, cererea pentru produsele respective, restrictiile sau avantajele legislative, furnizorii si costurile aferente, clientii potentiali si politica de preturi) va conduce la un plan de afaceri nerealist.

Ce riscuri decurg din lipsa unui Plan de Afaceri?

  • Antreprenorul sau managerul afacerii poate sa scape din vedere aspecte importante sau sa adopte decizii nepotrivite daca nu are o planificare a afacerii implicit un Plan de Afaceri
  • Antreprenorul poate sa investeasca intr-o afacere care nu este viabila
  • Investitorii sau bancile de obicei nu vor furniza surse de finantare daca nu pot analiza in prealabil Planul de Afaceri
  • Investirea unor sume de bani considerabile intr-o afacere neviabila, sau implementarea incorecta a unei afaceri viabile aspect ce putea fi prevenit sau corectat daca exista o planificare corecta
  • Demararea unor proiecte in lipsa unor fonduri financiare suficiente de aici vor rezulta probleme in finalizarea proiectelor, insolvabilitate si mai tarziu chiar falimentul firmei
  • Decizii de management incorecte rezultate din lipsa unei strategii clare si o inconsecventa in actiuni

Pregatirea unui Plan de Afaceri este o abilitate critica pentru orice antreprenor, odata dobandita va ajuta antreprenorul sau managerul sa creasca sansele de succes ale afacerii.

Ti-a placut articolul? Aboneaza-te la newsletter-ul finance-edu (click aici), canal de educatie financiara pentru cresterea performantei si succesul afacerilor.

 

Advertisements
This entry was posted in Analiza Financiara (Controlling), Managementul Financiar al Firmei and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s