Am tot vorbit in alte articole de pe blog despre importanta managementului cash flow-ului la nivelul fiecarei firme si care sunt tehnicile prin care o firma poate sa-si gestioneze cat mai eficient disponibilitatile pentru ca de fapt asta intelegem prin “Cash Flow management”.
Dar am constatat pe propria piele, ca si client, cum unele firme forteaza cam mult managementul cash flow-ului in favoarea lor dar in detrimentul clientului.
Obserb din ce in ce mai des ca oriune vrei sa cumperi firmele nu au produse pe stoc ci iti prezinta niste produse si cand vrei sa le cumperi ti se spune ca trebuie sa faci comanda , sa platesti (de foarte multe ori integral, in putine cazuri doar un avans) si astepti intre 1 saptamana si o perioada nedefinita.
In cazul meu Rovere, a atins recordul in sensul ca am comandat o canapea de la ei si timpul de onorare al comenzii stipulat in contract a fost de 60 de zile (!!! Nu va grabiti sa va speriati…sunt zile lucratoare nu calendaristice ceea ce inseamna si mai mult aproximativ 3 luni si in plus daca doresti anumite articole timpul de onorare este de 90 de zile……).
O alta surpriza pe care am avut-o cu foarte multi furnizori si de aceea am ajuns la concluzia ca nu mai este doar o intamplare: initial ti se spune o perioada pentru timpul de onorare al comenzii dar in realitate astepti mai mult.
Cum stiu ca suntem in secolul vitezei si tehnologiile se imbunatatesc continuu, raman perplex cand mi se spune de catre o firma/brand important (sau cel putin eu asa o percepeam) ca sunt necesare 3 luni ca sa mi se livreze o canapea.
Gandindu-ma mai bine am ajuns la concluzia ca Rovere aplica un alt fel de cash flow management respectiv cand clientul comanda o marfa solicita avans de 50 % si apoi are timp cel putin 3 luni in care poate folosi cum considera mai bine acesti bani. Evident nu poate sa ma convinga ca producerea unei canapele dureaza in secolul vitezei 3 luni , asadar in perioada = diferenta intre 3 luni si timpul real de productie ei folosesc banii clientilor pentru alte necesitati. Pana aici totul este perfect dar din pacate numai din perspetiva Rovere pentru ca din perspectiva mea ca si client lucrurile nu mai stau chiar asa…
Chiar daca sunt un adept 100% a aplicarii cash flow managementului de catre firme consider de asemenea ca aplicarea unor astfel de tehnici trebuie sa fie facuta in interesul win-win atata pentru firma cat si pentru furnizori/clienti altfel chiar daca pe termen scurt firma poate castiga pe termen lung va avea de pierdut.